måndag 2 maj 2011

Jämtin levererar ett dåligt förslag igen...

Sverige behöver en muslimsk helgdag anser Socialdemokraternas partisekreterare Carin Jämtin, som föreslår att de svenska helgdagarna ses över i en särskild utredning.

Det är vanligt att Jämtin fel – och igår gjorde hon det igen. I valrörelsen handlade förslagen om en butler i tunnelbanan och igår i sitt tal, förslag om en ny muslimsk helgdag... Varför inte en judisk helgdag?

Haveri att som S föreslå att Sverige ska införa nya religiösa helger. Socialdemokraterna havererar i detta förslag i sin iver att framstå som det mest multikulturella och öppensinnade partiet.

Men iofs borde vi kanske slopa första maj?

Metro, DN, ExP,

Blåa, Elisabeth Svantesson, Tokmoderaten

Röda, ....(var inne på s-bloggar, fann inga kommentarer på förslaget)

Share/Bookmark

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, att slopa förste maj ska vi inte göra ännu. Det finns ett visst humorvärde i att se sossarna demonstrera mot de samhälle de i stora delar själva skapat..år efter år...

Anonym sa...

Jag har alltid röstat på Moderaterna men bekantar mig med tanken på SD i nästa val. Muslimsk högtid ska vi ju absolut inte ha. Men det vi ska inte heller ha +500 000 muslimer i Sverige som vi har i dag. När jag tog emot utländska gäster på myndigheten jag jobbar på frågade många besökare hur det kom sig att vi har så många invandrare i Sverige och vad svenskarna tycker om det. I det politiskt korrekta sverige får man ju inte säga vad man egentligen tycker. Men, jag sa sanningsenligt att de flesta tycker att det är åt helvete.

Anonym sa...

FÖRBANNADE SOSSEKÄRING, EN SKAM FÖR HELA PARTIET!

Anonym sa...

Det värsta är att ingen säger ifrån! Utom Sd!

Anonym sa...

Det håller inte längre. Vi måste skära ned mkt kraftigt på den invandring som vi idag har till Sverige. Politiker har blivit fullständigt galna i att förstöra vårt land.

Som tidigare Moderat måste jag tillstå att detta förslag från Sossarna lika gärna skulle kunnat komma från Moderaterna.

För första gången röstade jag på SD i senaste valet.. Nu känner jag mig oerhört långt ifrån de politiker som försvarar nuvarande misär.

SD är de enda som för min talan

Oerhört tråkigt

Anonym sa...

fINNS DET INTE SILVERTEJP I RIKSDAGEN ? TEJPA FÖR MUNNEN PÅ DENNA KVINNA ....

Anonym sa...

SD, är inte ett alternativ i denna fråga, de har inget med detta att göra. Bara ett dåligt förslag av S...

Anonym sa...

Tur att alliansen tar ansvar!!