måndag 4 maj 2009

Ansvar?

Reinfeldt utklassar Sahlin i mätning - så lyder rubriken i DN.
Kul!

Det är ofta som aktiv moderat och MUF:are jag få påhopp och kommentarer av socialdemokrater - i dag var det en socialdemokrat som 17 gånger avslutade sin mening med vilken verklighet lever du i borgare, är du nöjd nu när jobben försvinner?

Jag som moderater är inte nöjd - jag accepterar inte utanförskap och arbetslöshet. Möjligen ska socialdemokraterna komma ihåg att över en miljon människor inte hade ett jobb att gå till en vanlig dag när socialdemokraterna satt i regeringsställning. Detta var i högkonjunktur nu befinner hela värden sig i en finanskris...

Regeringen prioriterar och levererar - I bland undrar jag i vilken verklighet (S) lever i.
Borde det inte vara dags att börja leverera lite politik, ideér - vart de vill med SWE...
Inte bara skylla på allt och alla andra... ett exempel på en sosse som inte tar ansvar och har några nya ideér och som har många förklaringar på socialdemokraternas fall i olika mätningar.

2 kommentarer:

Peter Andersson sa...

Såg din kommentar om "..en sosse som inte tar ansvar.." Jag kan berätta att jag varje dag tar ansvar, levererar idéer och förslag. Jag gör det som landstingsledamot, som kommunpolitiker. Jag gör det tillsammans med andra sossar i partiarbetet. Jag har tidigare gjort samma sak i regering, riksdagsgrupp osv. Det stora problemet, Jenny, är att de (enligt min mening ganska kloka) förslagen nu får nej av de som har makten. Där jag jobbar politiskt är det ditt parti, moderaterna. Tyvärr :)

Den kritik du läste på min blogg menar jag måste fram oavsett om man har egna förslag eller inte: Moderaterna lovade fler jobb och minskat utanförskap. Verkligheten blev tvärtom.

peter

Jenny Petersson sa...

ansvarslös och farlig löfteskarusell från oppositionen skulle jag säga. på punkt efter punkt lägger ni mera pengar. Men det är ju inte så att ni har en egen sedelpress utan då blir det skattehöjningar och sedan blir det försämringar av välfärden. skattehöjningar drabbar sjuksköterskan, metallarbetaren och läraren hårdast, vilket inte är riktigt klokt!