måndag 24 januari 2011

En måndag i Halland

I dag har jag haft ytterligare en fantastisk dag i Halland med blandannat besök på Samhall i Halmstad. Samhall är ett aktiebolag som ägs av staten. Samhalls uppdrag: att producera efterfrågade varor och tjänster där behoven finns och genom detta skapa meningsfulla och utvecklande arbeten åt personer med funktionsnedsättning. Lunchade gjorde jag på Lernia Restaurangen Halmstad,under em var jag även på if:s kontor i Halmstad.

Innan kvällen hade infunnit sig, hann jag med att inköpa en jacka, mössa och vantar på Stadium.

Ikväll var jag inbjuden att tala på Halmstad föreningens årsmöte, för att tala under rubriken ”ny i riksdagen”. Jag fick prata fritt om mitt nya uppdrag men framförallt fick jag möjlighet att svara på och diskutera aktuella politiska frågor.

Det är med riktigt mycket energi jag åker till Sthlm i morgon.


Share/Bookmark




Inga kommentarer: