fredag 13 augusti 2010

Vallåt Sverige Jobbar

Gör du som jag.... går och nynnar på MUF:s vallåt. Sedan valupptakten har jag (trots tondöv)
gått och nynnat och trallat på låten. Se text nedan.

Nu har jag den även som ringsignal :)

MUF:s vallåt, Sverige Jobbar, ladda ner den här

Jag är sjuksyrran som jobbar övertid hellre än att se Svenska Hollywoodfruar
Jag är avdelningschefen som trots höga odds skapar jämlikhet och river murar
Jag är invandraren som får sitt första jobb utan att kunna ett enda ord svenska
Och studenten som uppfinner en ny skruv och startar ett nytt ABB

Det är vi som bygger Sverige
Vi har ideologi där alla säger:

Sverige jobbar när Sverige är som bäst och kanske om ni vill tar vi oss an fyra år till
För vi ger chanser och inte bara prat och om du håller med lägg din röst och säg: Jag är en moderat!

Jag är kvinnan som nu fått en inkomst att leva på tack vare jobbskattavdraget
Jag är jobbsökanden som trots världens finanskris vill jobba och slippa bidraget
Jag är läraren som lägger stor energi på att göra det roligt att plugga
Och personliga assistenten som älskar att göra nån annans liv bra

Det är vi som bygger Sverige
Vi har ideologi där alla säger:

Sverige jobbar när Sverige är som bäst och kanske om ni vill tar vi an oss fyra år till
För vi ger chanser och inte bara prat och om du håller med lägg din röst och säg: Jag är en moderat!

Det är en arbetslinje
Mot ett vänsterexperiment
Med kommunister i regeringen
Mona, hur kunde det gå så långt

Sverige jobbar när Sverige är som bäst och kanske om ni vill tar vi an oss fyra år till
För vi ger chanser och inte bara prat och om du håller med lägg din röst och säg: Jag är en moderat!


Share/Bookmark

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är vd:n som tvingar folk att jobba övertid så jag inte missar Hollywoodfruar
Jag är avdelningschefen som sparkar på sjukskrivna knegare och bygger murar
Jag är MUF-byråkrat som fått fint jobb i Bryssel utan att kunna ett enda ord franska
Och studenten på Stureplan som använder pappas kreditkort till mera champagne

Det är vi som äger Sverige
Vi har en ideologi där alla säger:
Sverige jobbar - men det gör inte vi
och kanske om ni vill tar vi oss an fyra år till
För vi gör vinster och inte bara prat
och om du håller med lägg din röst och säg: Jag är en moderat!

Jag får bidrag för att hyra piga så jag hinner festa upp jobbskattavdraget
Jag är kommunchef som outsorcar verksamhet till något bolag som jag startat själv
Och politikern som säljer vapen till Libyen, Colombia och Saudiarabien
Jag är godsägarn som vill ha billiga statare som inte kan MBL

Det är vi som säljer Sverige
Vi har en ideologi där alla säger:
Sverige jobbar - men det gör inte vi
och kanske om ni vill tar vi an oss fyra år till
För vi gör vinster och inte bara prat
och om du håller med lägg din röst och säg: Jag är en moderat!

Äntligen tillbaka
till vårt 1800-tal
Och när vi får som vi vill
har du egentligen inget val


Sverige jobbar - men det gör inte vi
och vad ni än vill tar vi oss an tusen år till
För vi gör vinster och mera ska det bli
så passa dig, håll din käft och säg: Frihet är slaveri!