söndag 13 maj 2012

Snurrar vidare

Vilken vecka det varit – lite av det som hänt.

Måndagen spenderades i Halland med bra verksamhetsbesök och möten i Halmstad, Falkenberg och Varberg.

 I tidags var det möten i Stockholm och besök på Internationella Biblioteket – vilket arbete de gör för främst barn som inte har svenska som första språk. Bra och värdefull input till arbetet i Kulturgruppen som ska leverera en rapport i sommar.  Under tisdagskvällen lyssnade jag även på Kajsa Bergqvist – om hur man når sina mål.
 
Under onsdagen deltog jag i ett seminarium där Unionen släppte sin senaste rapport ”Barn, kompetens och karriär” – bra rapport baserad på Unionens medlemmar.
 
På seminariet berättade jag om den ändringen som jag trodde skett… ang att försäkringskassan kommer att återgå till att påverka attityder och arbeta för att mammor och pappor ska dela mer lika på föräldraledigheten. Det var den info som jag och Tina Acketoft fick till vår Jämställdhets debatt i riksdagen tidigare våras. Men nu verkar detta inte stämma – får återkomma när jag fått svar från Socialdepartementet.
 
Resten av vecka snurrade på med möten mm: Under veckan har jag även haft en praktikant från åk 8 – Oscar Lundquist. Oscar har varit med hela veckan från Halland i måndags till möten i fredags.
 
Veckans höjdpunkt måste ändå vara Obamas ställningstagande för könsneutralt äktenskap – Sjukt nice!

Nu snurrar jag vidare och åker snart till Rhodos – det ska iofs också bli skönt – men det blir ingen vila från blogg eller artikelskrivande mm.

Share/Bookmark

Inga kommentarer: