onsdag 4 februari 2009

Såg att jag hade fått ett svar på min insändare i Hallandsposten


Ok! Det Tobias Malmberg missar i min insändare är att det går inte förhandla med människor som vill utplåna dig!


När Hamas ledaren Khaled Meshaal var hos sina uppbackare i Iran rapporterade AFP följande uppgifter från hans uppträdande inför studenter i Tehran.


- Vi förbereder oss för att befria hela Palestina, återta Jerusalem och säkra återkomsten för alla palestinier.


När ska poletten trilla ner hos människor som Tobias - Hamas vill inte ha fred! Hamas säger högt och tydligt att de vill utplåna Israel! Så orsaken till att det inte kan inledas en fredsprocess är att Hamas inte acceptera någon israelisk stat överhuvudtaget!


Så Tobias som jag skrev i min insändare (HP 30/1) problemet är varken israeler eller palestinier, det är Hamas!

Inga kommentarer: