onsdag 27 oktober 2010

Sista dagen för motioner

I dag var det sista dagen att lämna in motioner i riksdagen.

Såg att jag både fått ris och ros, särskilt roligt var att mina motioner blivit uppmärksammade i SvD:s ledarblogg:
Jenny Petersson vill höja gränsen för avdragsrepresentation då 90 kronor sällan
täcker en vettig lunch. Petersson ligger för övrigt bakom flera bra motioner. Exempelvis vill hon göra en översyn av antalet myndigheter och
lägga ner sådana vars funktion mest handlar om opinionsbildning. (Det finns det fler som vill.) Hon vill även synliggöra skatterna i folks lönebesked (Malin Löfsjögård är inne på samma sak) och se över ett avskaffande av fribeloppet för studenter.

I morgon blir det ett besök till Halmstad sjukhus, blodgivar avd. Efter det ska jag klippa och färga håret, det var ett tag sedan. Sedan ska jag luncha med min bror, träffa moderater i Halland, åka ut till Wapnö mm, sedan ska det bli lita kampanj också :).


Share/Bookmark

2 kommentarer:

Hemlige sa...

Ja det faktum att du vill lägga ned opinionsbildande myndigheter är ju intressant, samtidigt som Fredrik Reinfeldt anställer en opinionsbildande statssekreterare. Den ena handen vet inte riktigt vad den andra gör?

Markus "LAKE" Berglund sa...

@Hemlige

Det kan också vara så att de olika händerna har olika åsikter...