fredag 14 november 2008

Vilken underbar familj jag har!

I dag lämnade jag Sthlm för att åka "hem", hem till mina föräldrar som bor "lite" utanför Älmhult. Väl hemma hos mina föräldrar träffade jag Erik (storebror) och hans lilla, söta hundvalp Zigge. Jag är helt övertygad om att Erik och Jennie (Eriks sambo) kommer att skämma bort Zigge :).

Under eftermiddagen trillade även Joel in, Joel är min näst yngsta bror. Joel och hans sambo Cecilia bor i Gbg. Cissi skulle till Kalmar, så båda åkte till Småland över helgen. Hon är hur bra som helst, + hon har så kul o sjuk humor… Joel och jag var även inne och hälsade på mormor som åkt på en förkylning, feber mm. Vi var även och hämtade ut lite medicin till henne. Krya på dig mormor.

Inte så - men jag somnade efter att jag och Joel varit i Älmhult. Nu under kvällen har även Oskar och Elin dykt upp. Oskar är den yngsta i syskonskaran. Elin är Oskars sambo, båda pluggar till lärare i Kalmar. Och till jul ska jag bli faster, deras barn beräknas komma den 17 dec… det börjar närma sig. De kommer att bli bra föräldrar :).

Föräldrar, jag har helt underbara föräldrar. Prata om förebilder att se upp till. Det ska löna sig att arbeta, vara en god människa, förebilder i handling, målmedvetna mm - de är helt otroliga… Men det får jag ta en annan gång.

Imorgon ska jag och resten av familjen till Hanna. Syster Yster fyller år imorgon och det ska firas! Hoppas att Peter (Hannas sambo) har bakat en god tårta! om inte, det är inte försent ännu! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att det är skönt att komma hem till Småland! :D
Hälsa Hanna!
Kram

Jenny Petersson sa...

Det var underbart med en helg i Småland och Halland!

Hälsade till Hanna!

Ses snart! Kram!