söndag 8 mars 2009

Kvinnodagen - fira eller inte fira?

Det finns många kvinnor och män som har haft en stor betydelse för mig i mitt liv.
Kvinnor i min närhet som har haft stor betydelse och påverkan i mitt liv är givetvis min mamma, min syster Hanna och Maria S som alltid har funnits där.

När jag började sommarjobba som 15 åring på ett fritids blev Helene J som jobbade där en förebild - hon berättade om sina resor hon gjort världen över.

Under mina år på Ikea har jag haft många bra och framgångsrika kvinnliga chefer, Åsa L, Sara, Helene R, Nina och nuvarande varuhuschefen Mari G är personer som alla visat vilka resultat man kan nå med engagemang och handling.

Det finns många kvinnor som jag träffat genom politiken som är bra förebilder Gunilla Carlsson (m), Maud Olofsson (c), Liselott Florén. I Halland har vi Anne Marie Broden, Ulrika Ericsson, Ann-Charlotte Westlund, Gun Marie Strenström, Rosita Wärring - det finns många många fler bra kvinnor och tjejer runt om i landet.

Vad ska jag hitta på idag - jobba lite, ska äta lunch med min mamma och pappa. mot kvällen åker jag till min guddotter och är en bra förebild :).

Ha det gott!

Inga kommentarer: